اینترنت اشیا صنعتی (IIoT)

IIoT از توانایی‌های فناوری IoT برای بهینه‌سازی فرآیندهای صنعتی، خطوط تولید و زیرساخت‌های صنعتی استفاده می‌کند. این فناوری حسگرها، ماشین‌آلات و سامانه های موجود در محیط‌های صنعتی را به یکدیگر متصل کرده و کارآیی، بهره‌وری و ایمنی را بهبود می‌بخشند.

از جمله کاربردهای این فناوری در صنعت، می‌توان به حوزه‌های زیر اشاره کرد:

  • برنامه‌ریزی تولید، خرید مواد اولیه و انبارش مواد اولیه و محصولات
  • برنامه‌ریزی فروش، توزیع و رهگیری محصولات تولید شده
  • کنترل کیفی برخط محصولات تولید شده
  • ایمنی و بازرسی برخط محیط‌های صنعتی
  • تعمیرات و نگهداری پیش‌بینانه
  • مدیریت مصرف انرژی
  • مدیریت پسماندهای صنعتی
  • فراهم کردن استخر داده با رویکرد داده‌کاوی هوش مصنوعی
  • تمرکز زدایی از سیستم‌های متداول پایش و کنترل صنعتی
  • داشبوردهای مدیریتی متمرکز و جامع، در عین توزیع عملیات کنترل و پایش به صورت غیرمتمرکز
  • و …

 

ســــــــامانه ابــــــــــری

حاکمیـــت داده‌محور، یعنی اتخاذ تصمیمات خرد و کلان مبتنی بر داده‌هایی که منعکس‌کننده شرایط واقعی یک فرآیند یا سیستم هستند، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

سامانه ابری مگاشید با ارائه فضای  متمرکز برای پردازش داده، ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل پیشرفته، کنترل‌کننده لبه مگاشید را در زمینه بهره‌برداری از داده‌ها تکمیل می‌کند. از جمله قابلیت‌های سامانه ابری مگاشید، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

 پایپ‌لاین پردازش داده

سامانه ابری مگاشید به منظور استفاده بهینه از داده‌ها، داده‌های دریافتی از کنترل‌کننده لبه را پاکسازی، دسته‌بندی و پیش پردازش می‌کند.

تجزیه و تحلیل پیشرفته

سامانه ابری مگاشید زیرساخت اجرای الگوریتم‌های    هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را فراهم می‌کند. تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه، شناسایی نقص بهینه‌سازی فرآیندهای صنعتی بر اساس داده‌های تاریخی و زمان واقعی و بسیاری از کاربردهای دیگر،  با استفاده از این قابلیت سامانه ابری مگاشید میسر خواهند شد.

قابلیت مقیاس‌پذیری

ساختار سامانه ابری مگاشید به گونه‌ای است که می‌توان میزکارهای مستقل در آن ایجاد کرد. در این ساختار، به دلیل ایجاد پایگاه ‌داده ‌و داشبورد مجزا برای هر پروژه، از جداسازی داده، امنیت و قابلیت مقیاس‌پذیری اطمینان حاصل خواهد شد.

همکاری کاربران

کاربران سامانه ابری مگاشید می‌توانند با توجه به سطوح دسترسی تعیین شده توسط مدیر سامانه، به آسانی میزکارهای اختصاصی ایجاد کنند و دیگر کاربران را به میزکار‌های خود دعوت کنند. این ویژگی، همکاری تیمی، به اشتراک‌گذاری دانش و نظارت سطح‌بندی شده را فراهم می‌کند.

مدیریت هشدار

سامانه ابری مگاشید یک سیستم جامع مدیریت هشدار ارائه می‌دهد که کاربران را قادر می‌سازد آستانه‌های هشدار را تعیین کنند، بر رویدادهای سیستم نظارت نمایند و به سرعت به مسائل اساسی پاسخ دهند. 

ذخیره و بازیابی داده

در سامانه ابری مگاشید، داده‌های تاریخی به صورت منظم ذخیره می‌شوند و کاربران می‌توانند برای تجزیه و تحلیل، گزارش‌دهی تطابقی یا مقصودی به آن دسترسی داشته باشند.

سفارش‌سازی و گسترش

تمامـی قابلیت‌هـای سـامانه ابری مگاشـید، بدون نیاز کدنویسی و به صـورت دلخـواه کاربر پیکره‌بنـدی می‌شود.

مدیریت لایسنس

سیستم مدیریت لایسنس سامانه ابری مگاشید، از رعایت قوانین و شرایط کاری آن اطمینان حاصل می‌کند.

امنیت و اطمینان‌پذیری

سامانه ابری مگاشید دارای مکانیزم‌های استاندارد برای حفاظت از حریم خصوصی کاربر، محرمانگی داده‌ها در زمان انتقال، جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز به سامانه، حفاظت از داده‌های ذخیره شده و تهیه نسخه‌های پشتیبان از داده‌ها و تنظیمات کاربر است.

دسته‌بندی پلتفرم مگاشید